reklama

Vynikajúce penne so šunkou a orechmi.

Rýchle a chutné jedlo na ktorom si naozaj pochutnáte. Jeho príprava Vám zaberie len málo času a výsledný efekt bude ukážkový. Ak potrebujete urobiť niečo rýchle pre Vašu nečakanú návštevu, zaručene uspokojíte ich chuťové poháriky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Do Talianska som sa vydala v 24 rokoch, ešte za starého režimu. Rodina môjho talianskeho manžela bola veľmi srdečná a prívetivá. V domácnosti mi robila spoločnosť 74 ročná teta môjho manžela, ktorá zasvätila svoj život kuchárskemu remeslu. Na farme, kde žila s veľkou rodinou, varila pre 14 hladných krkov. Jej deň začínal ráno o štvrtej prípravou domácej cestoviny, všetko čo v kuchyni vykúzlila čerpala z miestnych zdrojov.

Fyzioterapeutka s kuchárskou zásterou

Behom pár dní sme si padli do oka a ja som sa začala učiť kúzlu talianskej kuchyne a tradičným receptom slnečného Talianska. Aj napriek tomu, že som pôvodnou profesiou fyzioterapeut a v Parme som dlho pôsobila v jednom vyhľadávanom rehabilitačnom centre, stále viac ma priťahovala talianska kuchyňa, ktorej som následne chcela zasvätiť svoj život.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Talianske manželstvo nevyšlo

Vzťah s mojím vtedajším manželom nedopadol podľa našich predstáv a očakávaní a ja som sa preto po niekoľkých rokoch vrátila do rodnej zeme plná dojmov. Získané skúsenosti som samozrejme nechcela zahodiť a z talianskeho manželstva som chcela aspoň niečo pozitívne vyťažiť. Preto som pripravila knihu receptov, ktorú mal podporiť jeden známy výrobca talianskych cestovín, ktorý si to však na poslednú chvíľu rozmyslel. Dlho som váhala, čo ďalej, a po necelých 20 rokoch od návratu som sa pustila do písania blogu, kde nájdete recepty na tradičné talianske špeciality, ktoré som sa počas mojej etapy života v Taliansku naučila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľahké a chuťovo vyvážené jedlá

Talianska kuchyňa je veľmi ľahká, spája iba niekoľko základných surovín, ktoré sa perfektne dopĺňajú. Základom je bezpochybne kvalitná cestovina a čerstvé suroviny. Pokiaľ teda premýšľate, čo dobrého a zároveň ľahkého pripraviť na obed či ľahkú večeru, mám pre vás tip na vynikajúce talianske penne so šunkou a orechmi!

Čo budete na talianske penne potrebovať?

- 400 g kvalitnej cestoviny penne

- 40 g syra Gorgonzola dolce

- 40 g masla

- 8 vlašských orechov

- 1 hrubší plátok šunky – zhruba 1 cm s vysokým podielom mäsa

- soľ

- biele korenie

Postup prípravy

  1. Pokiaľ nahliadnete do kuchyne akéhokoľvek talianskeho kuchára, s najväčšou pravdepodobnosťou bude niekde v jeho tesnej blízkosti stáť pohár kvalitného vína. Ešte pokiaľ začnete s prípravou nechajte sa inšpirovať!

  2. Pripravte si väčší hrniec s dostatočným množstvom vody, do vriacej a osolenej vody vysypte penne a varte podľa návodu na obale.

  3. V kuchynskom robote či mixére nasekajte orechy. Prípadne použite veľmi šikovné a praktické strúhadlo. Šunku pokrájame na kocky, zo syra odstránime okraje a pokrájame na menšie časti.

    šikovné strúhadlo
    šikovné strúhadlo 

     

  4. Do ďalšieho hrnca som si na kuchynskej váhe s precíznou presnosťou odvážila 40 g masla a 40 g syra Gorgonzola dolce. Do rozpusteného masla pridáme gorgonzolu, roztopíme pri občasnom miešaní, pridáme šunku, biele korenie, miešame do zhustnutia. Nezabudnite poriadne miešať, nech sa Vám syr a maslo nepripáli. Ak máte omáčku hustú pridajte trocha vody z cestovín.

  5. Len čo sa cestoviny dovaria, scedené ( nepreplachujte), dáme do misy, zalejeme pripravenou zmesou a posypeme orechmi.

  6. Po celú dobu nezabúdajte odpíjať z pohára, ktorý by mal byť už v tejto chvíli prázdny.

Penne so šunkou a orechmi.
Penne so šunkou a orechmi. (zdroj: Silvia Auxtova)

Teraz mi už neostáva nič iné, len vám popriať dobrú chuť a veľa gurmánskych zážitkov!

Silvia Auxtova

Silvia Auxtova

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Coach zdravého životného štýlu. Venujem sa poradenstvu v oblasti zdravého životného štýlu, úprave stravovacích návykov, regulácii hmotnosti, regenerácií tela a získaniu kondície. Zaoberám sa vonkajšou a vnútornou výživou. Venujem sa aj športovej výžive. Urobte niečo pre seba: zmeňte svoj pasívny životný štýl . Dá sa to aj bez veľkej námahy, 80% tvorí zdravé stravovanie a zvyšných 20% pohyb. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu