Kompletné MENU s rybami a zeleninou. Nízko-kalorické jedlo pre milovníkov zdravej výživy.

Autor: Silvia Auxtova | 11.6.2016 o 20:20 | (upravené 14.6.2016 o 21:30) Karma článku: 2,32 | Prečítané:  771x

Rovnováha esenciálnych mastných kyselín v našej strave je v nerovnováhe - naše potraviny sú presýtené omega-6 kyselinami a nemáme dostatok omega-3 nenasýtených mastných kyselín.  

Aj v tomto recepte budem pokračovať a čerpať výlučne z Talianskej kuchyne. Tentokrát to bude celé menu, budeme potrebovať trocha viacej času na prípravu ako zvyčajne, ale námaha bude stáť určite za vynaložené úsilie. Výsledný efekt bude kaloricky nízke a ľahké jedlo avšak s vysokou nutričnou hodnotou!

Menu bude obsahovať:

1.prvý chod – Špagety s rybou a paradajkami. ( V Taliansku je prvý chod väčšinou cestovina, málokedy je to nejaká polievka.)

2.druhý chod – Grilovaná ryba so špenátom.

Ryby patria medzi najzdravšie potraviny, vďaka nízkemu obsahu tuku. Sú bohaté na omega -3 mastné kyseliny, vitamíny: D a B2 (riboflavín), vápnik, fosfor a na ďalšie minerálne látky: železo, zinok, jód alebo horčík. Vďaka tomuto zloženiu pomáhajú ryby udržiavať zdravé srdce a mozog.

Ryby by mali byť zaradené v našom jedálničku aspoň tri krát do týždňa. Dostatok omega-3 mastných kyselín v strave je kľúčový.

Čo budeme potrebovať pre dve osoby:

  • 3 plátky rýb (môžete použiť napríklad Halibut, Tresku alebo nejakú inú bielu rybu)
  • 200 g špagiet
  • 300 g čerstvých paradajok
  • pohár suchého bieleho vína
  • jeden strúčik cesnaku
  • olivový olej
  • petržlenová vňať
  • soľ
  • korenie
  • jeden citrón
  • 500 g čerstvého špenátu
  • Parmezán

Ako budeme postupovať:

je veľmi dôležité správne si všetko zorganizovať, aby ste mohli jedlo podávať hneď po príprave ešte teplé:

Príprava špagiet:

Jeden plátok ryby bez kože nakrájame na menšie kúsky

V menšom hrnci si povaríme vo vode čerstvé paradajky, ošúpeme kožu, pokrájame na menšie kúsky a necháme odkvapkať v sitku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na oleji popražíme cesnak, vyberieme ho a pridáme nakrájanú rybu a trocha nasekanej petržlenovej vňate. Podlejeme bielym vínom, osolíme a namelieme trocha korenia, ak máte radi pikantné jedlá pridajte trocha čili. Pridáme paradajky a dusíme 10-15 minút.

Medzitým si uvaríme špagety v dostatočnom množstve osolenej vody .

Pripravenú zmes budeme servírovať priamo pridaním na špagety a ozdobíme petržlenovou vňaťou.

Príprava grilovania rýb:

  1. Ryby potrieme  olivovým olejom, osolíme a okoreníme, dáme grilovať. Tepelná úprava je dosť rýchla, záleží však na grile aký používate. Mne to trvalo nejakých 10 minút.

Príprava špenátu:

  1. Do hrnca si dáme špenát a podlejeme trochou vody. Nesolíme, nekoreníme!
  2. Povaríme zhruba 10 minúť, dáme ho odkvapkať do sitka.
  3. Pripravený špenát rozdelíme na dva taniere, polejeme trochou olivového oleja a posypeme nastrúhaným parmezánom.
  4. Na taniere k špenátu priložíme grilovanú rybu a ozdobíme plátkom citróna.

Moje odporúčanie: ryby a špenát by ste mali tepelne upravovať počas varenia špagiet.

Je toho dosť, čo treba súbežne zvládnuť a preto budem veľmi rada, ak mi dáte vedieť ako sa Vám to podarilo.

Prajem DOBRÚ CHUŤ a gurmánsky zážitok! A nezabudnite na pohár bieleho vínka k jedlu.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Velez-Zuzulová šla skvelo a skončila druhá, Vlhová klesla na siedme miesto

Američanka Shiffrinová predbehla Slovenku s jasným náskokom.

KOMENTÁRE

Smer je v jednoSmerke. Ako Mečiarov valec či kôl v plote

Fico sa k realite postavil chrbtom. Zahral sa na kôl v plote.


Už ste čítali?