Kompletné MENU s rybami a zeleninou. Nízko-kalorické jedlo pre milovníkov zdravej výživy.

Autor: Silvia Auxtova | 11.6.2016 o 20:20 | (upravené 14.6.2016 o 21:30) Karma článku: 2,32 | Prečítané:  825x

Rovnováha esenciálnych mastných kyselín v našej strave je v nerovnováhe - naše potraviny sú presýtené omega-6 kyselinami a nemáme dostatok omega-3 nenasýtených mastných kyselín.  

Aj v tomto recepte budem pokračovať a čerpať výlučne z Talianskej kuchyne. Tentokrát to bude celé menu, budeme potrebovať trocha viacej času na prípravu ako zvyčajne, ale námaha bude stáť určite za vynaložené úsilie. Výsledný efekt bude kaloricky nízke a ľahké jedlo avšak s vysokou nutričnou hodnotou!

Menu bude obsahovať:

1.prvý chod – Špagety s rybou a paradajkami. ( V Taliansku je prvý chod väčšinou cestovina, málokedy je to nejaká polievka.)

2.druhý chod – Grilovaná ryba so špenátom.

Ryby patria medzi najzdravšie potraviny, vďaka nízkemu obsahu tuku. Sú bohaté na omega -3 mastné kyseliny, vitamíny: D a B2 (riboflavín), vápnik, fosfor a na ďalšie minerálne látky: železo, zinok, jód alebo horčík. Vďaka tomuto zloženiu pomáhajú ryby udržiavať zdravé srdce a mozog.

Ryby by mali byť zaradené v našom jedálničku aspoň tri krát do týždňa. Dostatok omega-3 mastných kyselín v strave je kľúčový.

Čo budeme potrebovať pre dve osoby:

  • 3 plátky rýb (môžete použiť napríklad Halibut, Tresku alebo nejakú inú bielu rybu)
  • 200 g špagiet
  • 300 g čerstvých paradajok
  • pohár suchého bieleho vína
  • jeden strúčik cesnaku
  • olivový olej
  • petržlenová vňať
  • soľ
  • korenie
  • jeden citrón
  • 500 g čerstvého špenátu
  • Parmezán

Ako budeme postupovať:

je veľmi dôležité správne si všetko zorganizovať, aby ste mohli jedlo podávať hneď po príprave ešte teplé:

Príprava špagiet:

Jeden plátok ryby bez kože nakrájame na menšie kúsky

V menšom hrnci si povaríme vo vode čerstvé paradajky, ošúpeme kožu, pokrájame na menšie kúsky a necháme odkvapkať v sitku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na oleji popražíme cesnak, vyberieme ho a pridáme nakrájanú rybu a trocha nasekanej petržlenovej vňate. Podlejeme bielym vínom, osolíme a namelieme trocha korenia, ak máte radi pikantné jedlá pridajte trocha čili. Pridáme paradajky a dusíme 10-15 minút.

Medzitým si uvaríme špagety v dostatočnom množstve osolenej vody .

Pripravenú zmes budeme servírovať priamo pridaním na špagety a ozdobíme petržlenovou vňaťou.

Príprava grilovania rýb:

  1. Ryby potrieme  olivovým olejom, osolíme a okoreníme, dáme grilovať. Tepelná úprava je dosť rýchla, záleží však na grile aký používate. Mne to trvalo nejakých 10 minút.

Príprava špenátu:

  1. Do hrnca si dáme špenát a podlejeme trochou vody. Nesolíme, nekoreníme!
  2. Povaríme zhruba 10 minúť, dáme ho odkvapkať do sitka.
  3. Pripravený špenát rozdelíme na dva taniere, polejeme trochou olivového oleja a posypeme nastrúhaným parmezánom.
  4. Na taniere k špenátu priložíme grilovanú rybu a ozdobíme plátkom citróna.

Moje odporúčanie: ryby a špenát by ste mali tepelne upravovať počas varenia špagiet.

Je toho dosť, čo treba súbežne zvládnuť a preto budem veľmi rada, ak mi dáte vedieť ako sa Vám to podarilo.

Prajem DOBRÚ CHUŤ a gurmánsky zážitok! A nezabudnite na pohár bieleho vínka k jedlu.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Minúta po minúte: Na koncerte v Manchestri došlo k výbuchu, hlásia 19 obetí

Po koncerte Ariany Grande počuli fanúšikovia výbuch, explózia nastala vo voľne prístupnej vstupnej hale.

DOMOV

Politický geograf: Veľa ľudí nevie, koho si proti Kotlebovi vybrať

Kotleba ťaží aj zo slabej informovanosti.

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Rodinkárstvo voličom ĽSNS neprekáža, Klus chce úrad čistiť.


Už ste čítali?